Известие

Collapse
No announcement yet.

Динамо на 33-проблеми и решения!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от zilala Покажи съобщение
    Няма проблеми важното е да не оставаме с лошо ами мисля си че първите няколко минути студената кола работи на по високи обороти и по богота смес и върти по силно динамото ,може би заради това , но си остава само хипотеза
    Ами не. Дори и да изръчкам оборотите не се променя. А после като загрее и го охладя релерегулатора напрежението пак се качва. Пробвах го и на стенд само реле регулатора - като го загрея изключва на по-ниско напрежение
    Last edited by Stranger65; d.m.y г., 08:45. Основание: допълнение

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
      Току що разглобих един алтернатор. Наистина ги има тези диоди, но са гадно замаскирани отдолу м/у плочката на другите и основата, а са и заляти със смола. Едвам видях единия. Моля за извинение, аз бях в грешка.
      И защо като стартирам колата от студено напрежението ми е 14.2V, а? Tози въпрос все пак ме тормози
      Приемам извинението ти!За да става тая аномалия са възможни няколко причини.Започвам с най-невероятната,но най-простата за отстраняване.Всъщност съм се сблъсквал с нея само два пъти-Стар износен ремък от стария тип.Тия ремъци нямат добра оплетка,като съвременните и имат свойството ,като загреят да се разтегнат и съответно да се охлабят.Другото е охлабена шайба на динамото.Резултата е същия.Сега да разгледаме другите,най-често срещани вероятности.Те са две.Статорна намотка или диоди.В твоя случай по-вероятното е да са диодите.Пак се връщам на селеновите диоди.Когато се каже диоди,на всеки му идва в главата веднага "силициеви",а това не е така.Спомням си как през 90-те едно такова недоглеждане доведе до затварянето на завода "Акустика".Вместо българските силициеви изправителни мостове,бяха закупили румънски селенови.Външно бяха абсолютно еднакви,но...Селеновите търпят много тормоз,но "клякат" и иначе много добрите усилватели се провалиха.Чак три години след затварянето на завода,един ученик от ел.техникума беше открил проблема,но късно!
      Отлеснах се малко,за да ви покажа,че и много добри специалисти,каквито бяха в тоя завод,могат да се заблудят.
      Да се върнеме към диодите.Много често те не изгарят,както ни се иска на нас,а само пробиват.Като не работят известно време се самовъзстановяват и колкото и да ги мериме - те се правят на здрави.Само под товар пробиват и за това,мериме,разглобяваме,зглобяваме и пак същото.Накрая си заравяме главата в пясъка и обявяваме,че 13.2-13.4 си е нормално напрежение.
      Тая простотия създава обаче и друг проблем.Пробития диод постоянно вкарва една променлива съставка със значителна мощност.Вярно,че акумулатора играе ролята на кондензатор с голям капацитет,но не е достатъчен.За това и половината от колите в секцията ни са с неработещи километражи и оборотомери,което не се наблюдава в 145-146,въпреки,че принципа им е същия.
      Не се задълбочавам повече около диодите,защото те са "Гордиев възел",а той не се разплита,а разсича!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
        Приемам извинението ти!За да става тая аномалия са възможни няколко причини.Започвам с най-невероятната,но най-простата за отстраняване.Всъщност съм се сблъсквал с нея само два пъти-Стар износен ремък от стария тип.Тия ремъци нямат добра оплетка,като съвременните и имат свойството ,като загреят да се разтегнат и съответно да се охлабят.Другото е охлабена шайба на динамото.Резултата е същия.Сега да разгледаме другите,най-често срещани вероятности.Те са две.Статорна намотка или диоди.В твоя случай по-вероятното е да са диодите.Пак се връщам на селеновите диоди.Когато се каже диоди,на всеки му .......
        Да се върнеме към диодите.Много често те не изгарят,както ни се иска на нас,а само пробиват.Като не работят известно време се самовъзстановяват и колкото и да ги мериме - те се правят на здрави.Само под товар пробиват и за това,мериме,разглобяваме,зглобяваме и пак същото.Накрая си заравяме главата в пясъка и обявяваме,че 13.2-13.4 си е нормално напрежение.

        Не се задълбочавам повече около диодите,защото те са "Гордиев възел",а той не се разплита,а разсича!
        Abe проверени са диодите под товар. Имам мултицет мерещ едновременно постоянна и променлива съставка KYORITSU Н3649 и всичко е наред. Променливата е 50mV. Oбърни внимание на това - Пробвах го и на стенд само реле регулатора - като го загрея изключва на по-ниско напрежение

        Comment


        • #19
          Ами смени го и виж какво ще стане.Тука вече влизаме в друг филм.Ако си сигурен,че ротора има съпротивление над 3 ома,а като мериш на плюсовия извод на динамото е над 1150 ома,би трябвало да работи нормално,но ако е под 3 ома на ротора,значи е окъсила намотката и се товари регулатора.От това ще загрява и или ще изгори или ако има защита,тя ще изключва перманентно захранването и в резултат ще имаш по-ниско напржение.Да уточня!Всичко,което писах по-горе е при условие,че на плюсовата клема,при откачен кабел,в едната посока имаме над 1150 ома,същото съпротивление имаме на малките диоди при откачен регулатор-мериме го и на извода за контролната лампа и на пластинката за захранване на регулатора.Трябва да е абсолютно едно и също,защото са вързани заедно.Понякога връзката им се окислява и създава проблем.Освен това и ротора трябва да има съпротивление 3-5 ома.Различни ли са стойностите от тези няма какво да се занимаваме с друго.
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #20
            Мерих индуктивността на статорните намотки - еднаква е. Значи са ОК. Мерих мощните диоди - ОК. Сега ще премеря какво напрежение излиза за лампата. Ако е ниско значи някой диод от малките е опукал. Ако проблема е в ротора - то би трябвало и на студен двигател да го прави защото релерегулаторът загрява плавно и не пари докато не загрее колата. Но пак ти казвам - загрят до 80 градуса отделно релерегулаторът изключва при по-ниско напрежение. Пробвано е и с чисто нов
            Сега като си оправя другата кола този отночо ще го разглобя и ще видя отново всичко
            Last edited by Stranger65; d.m.y г., 10:00. Основание: грешка

            Comment


            • #21
              играе щото схемата изглежда не е температурно стабилна, а то и няма нужда да е. внимавайте че при 33-ката важна роля в схемата има и лампата на таблото.
              точка

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                играе щото схемата изглежда не е температурно стабилна, а то и няма нужда да е. внимавайте че при 33-ката важна роля в схемата има и лампата на таблото.
                Изясни се. Лампата е 1.2W и нищо не пречи

                Comment


                • #23
                  "играе щото схемата изглежда не е температурно стабилна"

                  Най-накрая някои да го напише....
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                    "играе щото схемата изглежда не е температурно стабилна"

                    Най-накрая някои да го напише....
                    Momчета, това са глупости

                    Comment


                    • #25
                      Момчета,реле-регулатора е просто една обратна отрицателна връзка,която е изградена от един ценер и един съставен транзистор,който работи в ключов режим.Тука нямаме усилване,а отпушване и запушване.Повишава се напрежението,пробива ценера,запушва се мощния транзистор,спада напрежението,запушва се ценера,отпушва се транзистора и така милиони пъти в секунда.Това е и не му трябва никаква температурна стабилизация.Тука колко е Бета,няма никакво значение.И да мърда нещо от температурата,то ще е пренебрежимо малко.Говориме за един електронен ключ,а не за ВЧ техника.Лампата също не я вкарвайте в безмислици.Схемата и е:от единия край плюс,другия отива в захранването на реле-регулатора,където отиват и малките диоди.Лампата има две функции.Първата е контролна.Плюса и е постояно подаден от контактния ключ.Минуса го взима през реле-регулатора.Когто динамото започне да работи,от малките диоди се подава плюс и лампата угасва.Другата и функция е да даде ток за пъроначално възбуждане на динамото и тука е красотата на цялата схема.Дори и при неработещ двигател,ротора и релето са защитени,понеже лампата играе ролята на регулатор по ток.Всъщност това са били и първите регулатори по ток.Наричат се баретори.
                      Едит:Сега го видях!Точно тоя проблем,когато загреят селеновите изправители го правят.При тях температурата има много важно значение.Повиши ли се тя,се повишава и съпротивлението им,а от там спада и тока.
                      Last edited by mordohy; d.m.y г., 13:08. Основание: допълване
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                        "играе щото схемата изглежда не е температурно стабилна"

                        Най-накрая някои да го напише....
                        Малка поправка трябва да си нанеса!!!Не просто схемата (релерегулатора) а целиа алтернатор е температурно-токо-съпротивително нестабилен
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                          Малка поправка трябва да си нанеса!!!Не просто схемата (релерегулатора) а целиа алтернатор е температурно-токо-съпротивително нестабилен
                          Я си развий малко по изчерпателно тезата , колега!Нали за това съм отворил темата,да може всеки да се изкаже и да избистриме проблема!
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #28
                            Аз се загледах ,момчето което ми е правило стартера освен че ми е сложило нова маса от мотора , ми е сложило и 2ра маса към алтернатора , ако някой има желание ще сложа снимки и напрежението седи 14.1 при пълно натоварване ( дълги ,парно ,аварийки ,фарове магла , осветление купето и багажника,и перката на радиатора пада 13.7 не е перфектно но е поносимо , а да не забравим имам и нов ремък както каза бате Иво той също влияе много
                            Last edited by zilala; d.m.y г., 19:42.

                            Comment


                            • #29
                              Някой ще вникне ли в следното - свален регулатор на напрежение, захранен по съответния начин, без товар на четките или с товар съответния омаж на ротора. Като изменяме напрежението на захранване на четките му има сигнал докато напрежението с което го захранваме не стане около 14.5V. Когато го нагрея до 80 градуса на четките напрежението изчезва при около 13.7V, че и по-малко.
                              Tуk вече няма селенови диоди и т.н. Имаме само един регулатор на напрежение с температурна зависимост.
                              Ако сте ме разбрали - добре. Ако не сте - за мен няма значение.

                              Comment


                              • #30
                                Колега,в предвид часа ми писна да се занимавам с твоя регулатор,който се оказва,че е уникален.Това както и да е,но казваш и неща,които не ми харесват:Ако сте разбрали добре,ако не-за мене няма значение!
                                Винаги има значение и ако решиш да не съдействаш ще те накажа по моя си начинТука оправдания от сорта:ама аз не пия не важат.Лека вечер на всички.От утре продължаваме с дискусията.Крис да е по толерантен!И Бог да му е на помощ!
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X